Journalistikkampanjen har med hjelp av norske mediehus lansert en egenannonsekampanje; med bannerannonser på nett og en 15 sekunders videosnutt til web-TV-annonsering. Alt leder publikum til å ta kunnskapstesten på nettstedet hvorhardudetfra.no. Eller på nynorsk: korhardudetfrå.no.
Bannere og film
Kampanjen baserer seg på banner-annonser og en reklamefilm/animasjon med lyd (15 sek), som legges ut på ledig plass på mediehusenes nettsteder.
Demo av dynamiske annonser (med animasjon) finner du her:
http://dev.plastikk.no/banner/kfj/2014-10_hvor-har-du/index.php?swf_width=480&swf_height=400&format_ver=_nynorsk
Annonsene lenkes opp til en digital kildetest, som også er en konkurranse, der brukerne kan vinne premier i form av digtale abonnement (eller papir hvis ønskelig).
Adressen til kildetesten er: http://hvorhardudetfra.no , som også nås via det nynorske domenenavnet http://korhardudetfrå.no . Selve testen finnes bare i en bokmålsversjon.
Kampanjeperiode
Kampanjeperioden er satt fra og med 13.10.14 til og med 15.11.14, og vi håper at så mange som mulig av våre mediehus kan ha annonser liggende ute på sine nettsteder i hele eller deler av denne kampanjeperioden.
Formater
Formatene på bannerannonsen er:
- Stolpe/Skyskraper: 180×500
- Board: 300×250
- Board: 280×400
- Toppbanner: 980×150
Annonsenen finnes både som statiske jpeg-filer og som dynamiske annonsefiler – på både bokmål og nynorsk.
Presentasjon
Der er laget en presentasjon (PDF) som forklarer annonsekonseptet, og som viser de ulike annonsvariantene.
Prosjekteiere
Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Norsk Presseforbund, Landslaget for lokalaviser, Fagpressen og Mediebedriftenes Landsforening, samt NRK og TV2.
Last ned annonsemateriell og info!
Alt dette finnere dere på kampanjens dropbox-mappe: