
Stup-kurs om unge mediebrukere – hvordan bli flinkere på å lage relevant innhold og bygge relasjoner til en krevende målgruppe.
Bli bedre på unge mediebrukere! Sett av en halv dag for å få noen tips om hvordan komme i kontakt med unge lesere og lage relevant innhold for morgendagens digitale abonnenter.
Påmelding på Stups hjemmesider!
Målet er å gi deg som er journalist eller redaksjonell leder noen flere verktøy i den redaksjonelle verktøykassa. Kurset er åpent og gratis for medlemmer i Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening i MBL-bedrifter og Frilansjournalistene/NJ.
Litt om kursinnholdet
Her er litt av kursinnhold:
- Hva vet vi om unge lesere? Hva kan vi lære av det vi vet, og hvordan kan vi bruke det i det daglige arbeide og til redaksjonell planlegging!?
- Presentasjon og diskusjon av gode eksempler
- Hvordan bygge relasjoner til unge lesere
- Digitale medier: Sosiale og redigerte medier som kontaktflate
- Forpliktende møteplasser
- Workshop/gruppearbeid: Redaksjonelle ideer som når unge lesere – til å ta med hjem og iverksette etter kurset.
Foredragsholdere
Kort om innlederne på kurset:
- Pål Enghaug, anvsarlig redaktør i Moss Avis.
- Ingeborg Volan, spesialrådgier for sosiale medier i NRK
- Anne Jacobsen, analysesjef i Amedia
- Arnt Sommerlund, prosjektleder og tidligere redaktør i bl.a. Romsdals Budstikke og ITavisen.no
Ståle de Lange Kofoed, IJ, har vært faglig rådgiver.
Kort om Stup
Stup – studiepermisjonsordningen – er eid av NJ og MBL. Stups hovedoppgave er å støtte kompetanseheving for redaksjonelle medarbeidere og ledere. Stup deler ut stipend til personlige utdanningsprosjekt, og arrangerer kurs.